Kogemuslik loovus
Isiksus ja areng muutuste keskel
Seksuaalsus ja seksuaalnõustamine
Seksuaalsus ja sugu
Sensitiivsustreening
T-grupp
Meeskonnatöö arendamine
Motiveerimine
Konflikt ja suhtlemine
Stress ja läbipõlemine
Erinevate suhtlemisstiilide
tugevused ja nõrkused, isiksusekeskne treening
Abistaja abistamise võimalustest
Nõustamise ABC
|
Kogemuslik loovus
|
1-5 päeva
|
Meetodid: Kursus on kogemuslik, praktiseeritakse
harjutusi, mis võimaldavad tegelda iseendaga ja taastada või
luua uut tasakaalu ning rõõmsat meelt. Päev algab meditatsiooniga.
Kursusel osalemiseks ei ole vaja mingisugust joonistamisoskust.
Kasutame erinevaid kunsti- ja mänguteraapiate vahendeid mitmekülgseks
enesetunnetamiseks ja eneseväljendamiseks. Osa kursusest toimub
sobivatel tingimustel ruumist väljas. |
Teemad:
Esimene päev: kunst
Teine päev: kunst ja keha
Kolmas päev: kunst ja mäng
Neljas päev: kunst, luule, jutt
Viies päev: kokkuvõttev eneseväljendus
|
Tulemus: Osalejad oskavad leida teed oma loovuse juurde ja kasutada kõike läbitehtut igapäevatöös ning elus.
|
Isiksus ja areng muutuste keskel
|
2 x 3 päeva
|
Kursus on kogemuslik, praktiseeritakse harjutusi, mis võimaldavad end paremini tundma õppida. Kaardistatakse oma käitumismustreid ja katsetatakse uusi.
Kasutatakse elemente erinevatest teraapiatest vastavalt osaleja seatud eesmärkidele.
Prioriteediks on parem enesetunne ja areng.
|
Seksuaalsus ja seksuaalnõustamine
|
1-4 päeva
|
Meetodid: Interaktiivsed loengud, grupitööd, rollimängud, arutelud, kirjalikud õppematerjalid, õppevideod. |
Teemad:
Seksuaalne areng
Seksuaalvähemused
Naised ja seksuaalsus
Mehed ja seksuaalsus
Arenguhälbega inimese seksuaalsus
Soorollid: eneseväljendus ja autoportree
Suhtumine seksuaalsusesse
Seksuaalkäitumine, identiteet
Seksuaalvägivald
Mis on seksuaalsuhetes minu jaoks tähtis
Seksuaalnõustamise põhimõtted
Konfidentsiaalsus
|
Tulemus: Osalejad on teadlikud oma piiridest
nõustajatena, oma seksuaalsusest ja oskavad käsitleda
seksuaalsusega seonduvaid küsimusi.
|
Seksuaalsus ja sugu
|
1-3 päeva
|
Meetodid: Interaktiivsed loengud, grupitööd, rollimängud, arutelud, kirjalikud õppematerjalid, õppevideod. |
Teemad:
Sugu sotsiaalses ja kultuurilises mõttes. Sugu kui sotsiaalne konstruktsioon, kui kultuuri poolt konstrueeritud väärtuste ja uskumuste süsteem, mitte lihtsalt erinev keha.
Mees meie kujutluses, naine meie kujutluses.
Seksuaalvähemused
Mida mõtleme vastassoo esindajatest
Soorollid: eelised ja puudused
Soorollid: eneseväljendus ja autoportree
Eelistused: meeste ja naiste roll
Ebamäärasused
Seksuaalkäitumine, identiteet
Erootika, seksuaalfantaasiad
Mis on diskrimineerimine
|
|
Sensitiivsustreening
|
3 päeva
|
Professionaalse Psühholoogia Erakoolis.
|
T-grupp
|
3 päeva
|
Professionaalse Psühholoogia Erakoolis.
|
Meeskonnatöö arendamine
|
Meetodid: Interaktiivsed loengud, grupitööd nii ruumis
kui looduses, rollimängud, arutelud, kirjalikud õppematerjalid.
|
Teemad:
Eesmärkide kaardistamine
Koostöösuhete kaardistamine
Suhtlemismustrite kaardistamine
Vastutus ja keel
Lahendamist vajavate olukordade kaardistamine ja lahendamine
Toetussüsteemid
Meeskonna arengukava
Uute eesmärkide püstitamine
Tegevuskava
|
Tulemus: Selged ühised arusaamad meeskonna eesmärkidest , nende saavutamise teedest ja igaühe rolli piiridest. Oskus anda koostööks vajalikku energiat tekitavat arendavat tagasisidet.
|
Motiveerimine
|
2 päeva
|
Meetodid: Interaktiivsed loengud, grupitööd nii ruumis
kui looduses, rollimängud, arutelud, kirjalikud õppematerjalid.
|
Teemad:
Motiveerimine ja liidriks olemise kolm dimensiooni
Visioon
Usaldus
Tulemuste hindamine
Tagasisidele vastamine
Isiksuse tüübid ja motiveerimine
Edu kartus ja teised mittemotiveerituse põhjused
|
Tulemus: Osaleja teab, mis teda motiveerib
ja milline motiveerija ta on ning omab ülevaadet oma arengusuundadest
. Meeskonna motivatsioonisüsteemi loomine.
|
Konflikt ja suhtlemine
|
Meetodid: Interaktiivsed loengud, grupitööd , rollimängud , arutelud, kirjalikud õppematerjalid.
|
Teemad:
Konflikt ja suhtlemine
Konfliktikäsitluse erinevad stiilid
Individuaalne test ja grupistiili kokkuvõte
Erinevate stiilide positiivsed ja negatiivsed küljed
Konfliktikäsitluse erinevad stiilid efektiivsuse ja stressi seisukohalt
"Võit-võit" lahenduse etapid
Konfrontatsioon ja tunded
Kehtestav käitumine
Juhtumite arutelu ja lahendused
|
Tulemus: Osalejad saavad kogemusi erimeelsuste
lahendamiseks koostöös, oskavad kriitilistele olukordadele konstruktiivsemalt
läheneda ja meeskonna sisesed suhted muutuvad avatumaks.
|
Stress ja läbipõlemine
|
2-3 päeva
|
Meetodid: Interaktiivsed loengud, grupitööd
nii ruumis kui looduses, rollimängud , arutelud, kirjalikud
õppematerjalid. |
Teemad:
Burn -out ehk läbipõlemissündroom
Läbipõlemissündroomi ilmingud ja vältimine
Individuaalne test
Stress
Stress ja selle mõjud
Individuaalne test
Toetussüsteemid: seesmised ja välised
Debriefing
Supervisioon
|
|
Erinevate suhtlemisstiilide
tugevused ja nõrkused, isiksusekeskne treening
|
3 päeva
|
Meetodid: Interaktiivsed loengud, grupitööd
, rollimängud , arutelud, kirjalikud õppematerjalid,
videotagasiside |
Teemad: |
- Kontakt
- verbaalsed ja mitteverbaalsed suhtlemisvahendid,
kehakeele osa kontakti saavutamisel
- kontaktihäired
- Kuulamine
- kuulamisoskuse tähtsuse teadvustamine
- kuulamistehnikate harjutamine
- Kehtestamine
- alluv, agressiivne ja kehtestav käitumine
- kehtestava sõnumi koostamine
- Tagasiside
- tagasiside kui arenguvõimalus
- tagasiside andmine ja vastuvõtmine
|
Abistaja abistamise võimalustest
|
2 päeva
|
Meetodid: Interaktiivsed loengud, grupitööd,
rollimängud, arutelud, kirjalikud õppematerjalid. |
Teemad:
Läbipõlemise põhjused ja ennetamine
Uuesti tasakaalu leidmine
Mida kasulikku saab võtta supervisioonist ja kuidas kasutada superviisorit
|
Tulemus: Osalejad on teadlikud oma seisundist, selle põhjustest ja oskavad seda muuta.
|
Nõustamise ABC
|
3 päeva
|
Meetodid: Kursusel kasutatakse aktiivseid ja kogemuslikke õppemeetodeid vaheldumisi lühiloengutega. Osalejad saavad praktiseerida erinevaid harjutusi. |
Teemad:
Nõustamise protsess
Kontakt enesega, partneriga
10 nõustamisoskust
Kuulamisoskused
Grupinõustamine
|
Tulemus: Osaleja tunnetab oma piire ja on teadlik oma vastutusest ning võimalustest. On harjutanud kuulamisoskust ja oskab tähele panna ka mittesõnalisi sõnumeid. On praktiseerinud grupinõustamise juhtumit ja saanud sellekohast tagasisidet.
|